Het kan niet altijd Dender, Dijle en Zenne zijn.
Rit 5 staat geboekstaafd als de koninginnerit met zijn 4100hms en 170km: Saint-Martin-Vésubie/Col Saint-Martin (550hms)/Col de la Couillole (1100hms)/Gorges du Cians/Een aantal schermutselingen ter linkeroever van de Var (1100hms)/La Madone d'Utelle (700hms)/vallei van de Vésubie (600hms). We spelen haasje over tussen de drie voornaamste bijrivieren van de Var: de Cians, de Tinée en de Vésubie.- Vésubie -> Tinée: Col Saint-Martin
- Tinée -> Cians: Col de la Couillole
- Cians -> Var: Gorges du Cians
- Var -> Tinée: schermutselingen
- Tinée -> Vésubie: la Madonne d'Utelle
clicken om te vergroten |
hartslag: een vitesse kleiner
De eerste twee cols (totaal 1600hms) werden genomen aan een lagere hartslag en een lagere verticale snelheid. Na de eerste drie dagen geklommen te hebben tegen een hartslag van rond de 144 (YMMV) en een verticale snelheid van rond de 835hms kan het lichaam schijnbaar een terugslag krijgen. Net zoals tijdens rit vier lijkt het meer aangewezen te klimmen rond hartslag 132 en met een verticale snelheid die eerder rond de 750 ligt. Het is interessant om je hartslag te kunnen observeren tijdens het klimmen, maar eigenlijk nog boeiender om te kunnen zien hoe diep die soms zakt tijdens een afdaling. Tijdens de afdaling van de tweede klim zakte die zelfs onder de 70. Die afdaling volgde de loop van de Cians, een onooglijk riviertje, maar wat een landschap!De Gorges du Cians vormden een zoveelste adembenemend passage. Ongeveer 30km afdalen (zo rond de 3%), met slechts één serie van haarspeldbochten. Des te meer adembenemend wanneer Dries net na die serie haarspeldbochten vooraan lek liep. Aangezien zowat alle batterijen leegliepen (gsm, garmin en mezelf), was dat eigenlijk een soort van meevaller. Zo kon ik tenminste mezelf wat heropladen: sandwiches met kaas en drinken, véél drinken. Die gsm en garmin heropladen luktie niet. Misschien eens iets nieuws overwegen?
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.